Je hebt jouw doelen gesteld voor 2019. Je kocht een coole agenda en vulde die in volgens stap 1 uit mijn vorig artikel. Nu gaan we je kantoor aanpakken.
Zo dat is al dik in orde. Je bent helemaal mee en klaar voor de volgende tips van dit eenvoudig stappenplan.
TIP 1: Less is more
Op jouw bureau liggen enkel de documenten en mappen waarmee je op dat moment werkt. Al de andere zitten in een map of netjes in het bakje op je bureau. Je bespaart je alvast het steeds verleggen van docs die je niet nodig hebt.
TIP 2: Ergonomie is geen gezever
Moet je veel data op een scherm bekijken? Investeer dan zeker in een 2e groot scherm. Ervaar hoe ontspannend dit voor je werkt. ICT Kaisha is bv dé geschikte partner om je van het juiste materiaal te voorzien.
TIP 3: Ik zie wat jij niet ziet
Waar is dat nietjesding? Iemand de schaar gezien? Hmmm…een stylo…waar is die? Vreselijk toch?! Zet een paar leuke glazen potten, lieve bakjes op jouw bureau en steek alles erin: pot met balpennen, pot met schaar, etc…
TIP 4: Beken kleur
Klasseer documenten onmiddellijk in de juiste map. Aandacht: maak er geen kleurenboel van. Kies voor 1 kleur en behoud die het hele jaar door. Door de mappen te labellen, blijft alles duidelijk. Kleef ze wel bij iedere map op dezelfde hoogte 😉
TIP 5: Kies voor een eenvoudig klassement
Sorteer per alfabet. Verwerk het jaar in je benaming. Maak het logisch zodat iemand anders dan jij snel iets kan terugvinden. Offerte OF_2019/001_wauters zegt zoveel meer dan A7B2018D6, vind je niet?
Ziezo, je hebt al een goed georganiseerde agenda. Nu aan de slag met dat bureau van je.
Een extra motivatie nodig? Met een clean desk of kantoor maak je een veel grotere positieve indruk op jouw bezoekers en potentiële klanten!
Tot volgende week voor stap 3.
Wisken