COVID-19, het is wat hé. Ik herinner me dat ik het wel grappig vond dat de Chinezen en Japanners met een mondmasker rondliepen. Maar zie nu, we doen net hetzelfde. Al vind ik het vandaag een pak minder grappig.
Niemand zag dit aankomen. Niemand weet wat de juiste oplossing hierin is. Iedereen doet zijn best om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Maar jammer genoeg, is die er wel. Soms schrijnende toestanden, zakelijk maar zeker ook privé.
Corona heeft ook zijn positieve impact
We zijn als ondernemers (noodgedwongen) een pak creatiever uit de hoek moeten komen. Er zijn toch knappe dingen opgestart door sectoren die echt wel met de rug tegen de muur stonden door de verplichte sluiting.
Enkele voorbeelden uit onze directe ondernemerskring.
Neem Seppe Gouwkens van de The Gouwkens Liquor Company. Deze jonge ondernemer zijn klanten zijn voor een groot deel de betere restaurants, winkels, cafés, etc.. Hij zat toch wel serieus met de handen in zijn haar. Maar zijn vrienden-ondernemers uit BNI Airport Kastze besloten om met zijn allen te brainstormen. Ze gooiden al hun creativiteit op tafel en zo kwamen ze met een fantastische oplossing.
Bij Seppe ben je voortaan aan het juiste adres voor het bestellen van een Skypéritiefbox! Heerlijk idee, toch? Je kan contact opnemen via seppe@gouwkens.be.
Je moet dezer dagen ook maar eens een reiskantoor gespecialiseerd in cruises hebben. Maar dat houdt Astrid De Smedt van Ster Reizen niet tegen. Zij is een jonge onderneemster met pit, dus zomaar bij de pakken blijven zitten, dat staat niet in haar woordenboek. Neen, zichzelf heruitvinden, dat heeft ze gedaan!
Zij stampte het coole concept Groetjes uit België uit de grond. Je kiest het pakket dat bij jouw karakter en reiswensen past, en zij boksen een verrassingsreisje in eigen land in elkaar. Luxe, uitdaging, spanning en leuke ontdekkingen worden voor jou gecombineerd, en dan nog voor een zeer mooie prijs ook. Ontdek maar eens de formules op de website!
Hoe gaan wij om met COVID-19?
Wij gebruikten de onverwachtse time off ten volle en maakten ons internationaal verhaal sterker en vooral concreter:
- We maakten een analyse van de landen waarop we ons willen focussen.
- We schreven een gedetailleerd en strategisch plan van aanpak uit voor de komende 5 jaar.
- Het communicatieplan is afgeklopt en wordt uitgerold de komende maanden.
- We legden de eerste contacten voor de uitbreiding van ons team.
- De eerste buitenlandse samenwerking is op poten gezet.
- We deden een prospect tour door Vancouver in British Columbia, Canada.
- Ons introductiefilmpje voor de buitenlandse markt is klaar en staat online. Wat vinden jullie ervan?
Corona, het is wat maar we kiezen ervoor om uit de slechtste situatie het mooist mogelijke verhaal te maken. Enkel zo krijgen we de juiste energie en hebben we de moed en kracht om hier door te komen. Al gaat dat niet iedere dag van een leien dakje, dat geven we graag toe.