Ik ontmoette Jos Cools toen ik bij de firma Gadeco bvba werkte. Hij kwam er een software programma voorstellen. Later, toen ik pas zelfstandig was, liep ik hem opnieuw tegen het lijf op de Open Coffee van Freelance Network. We hadden een leuke babbel, kaartjes werden uitgewisseld.
Enkele maanden nadien kreeg ik een belletje van hem. Hij was, samen met Pascal Van Puymbroeck, met een idee aan het spelen en had graag dat ik er eens naar luisterde. Er kon misschien een samenwerking uit verder komen. Tja, mijn nieuwsgierige ik was onmiddellijk geprikkeld en hey, met luisteren geeft men geen geld uit!
Op 31 mei was onze eerste afspraak en twee uur later was een concept geboren. Je bent ook nieuwsgierig hé? 🙂
Pascal heeft een softwarebedrijf SoftSuit. Jos doet de sales voor SoftSuit. Zij ontwikkelen op maat gemaakte programma’s voor kleine ondernemingen, waaronder Quill. Niet het traditionele boekhoudprogramma, neen, dat is het niet hoor. Quill neemt de dagelijkse routinejobs uit handen van ondernemers, automatiseert eindeloos inputwerk in excel. Het is ideaal voor kleine zelfstandigen zoals loodgieters, winkels, verhuurbedrijven, juweliers, bouwondernemingen, etc…
Maar een nieuw programma vergt toch extra werk Wis? Al dat ingeven van de baisgegevens, of het verwerken van de gegevens, niet? Gaan die ondernemers dan wel echt tijd terugkrijgen?
JA! Want dit is net het concept…freelancers werken met SoftSuit samen en doen voor de klant al het inputwerk. Op de leverdatum krijgt de ondernemer een programma dat volledig klaar is om mee te werken. Ook krijgt hij een persoonlijke opleiding in zijn bedrijf.
Het voordeel: er komt heel wat meer tijd terug vrij om zaken te doen of gewoon weer eens op zondag zonder schuldgevoel te kunnen genieten van de familie of op vrijdag eindelijk eens tijdig op dat etentje met vrienden te arriveren zonder stress. Een ontspannen ondernemer is een betere ondernemer.
Op 2 maand tijd hebben we een netwerk van freelancers uitgebouwd zodat we ondernemingen en zelfstandigen kunnen van dienst zijn van de kust tot in Antwerpen. De eerste klant met administratieve ondersteuning is ondertussen een feit.
Een concept helemaal waarvoor ik sta: het ontzorgen van ondernemers. Voor de mediacampagne rond het lanceren van het concept verzorgde ik de nieuwsbrieven en de Flyer. Schrijven en creatief zijn, that’s what I like.
Op donderdag 6 oktober stellen we ons concept voor aan het publiek. Dit gaat door in Royal Astrid Hotel te Aalst. Interesse? Schrijf je dan maar vlug in. Je bent meer dan welkom al is het voor een babbel.